Project
In 2011, music was introduced, for the first time, into the National Curriculum in Nepal. As a result, Nepal is now in urgent need of music teachers and music teacher education. Representatives from the Nepal Music Center (NMC), a leading music education institution, were included in the national panel that collaborated with the Ministry of Education, Government of Nepal, to develop “a culturally sensitive national music curriculum” (Sharma & Shah, 2012). The Sibelius Academy was then contacted by NMC to initiate the establishment and development of the first music teacher preparation program in Nepal.
The Music Teacher Education Development Project in Nepal is designed as a collaborative developmental research project in the field of higher music education and teacher education. It aims at co-developing music teacher education programs in Nepal and Finland, through joint inquiry into issues of diversity and cultural pluralism, and the development of intercultural competences. Collaborative developmental work and research on music teacher education in Nepal and Finland has already begun with a teacher exchange funded by the Ministry for Foreign Affairs of Finland (2013 & 2014).
PROJECT News
MUSIIKKIKASVATUSTA YLI RAJOJEN 25.8.2016
"Keskustelemassa yliopistonlehtori Inkeri Ruokonen Helsingin yliopistosta sekä tutkijatohtori Heidi Partti ja lehtori, tohtorikoulutettava Vilma Timonen Taideyliopistosta. Keskustelua johdattelee professori Heikki Ruismäki Helsingin yliopistosta.
Tilaisuus on osa Tiedekulman ja Taideyliopiston TIEDE TAIDE -tapahtumasarjaa."
Musiikinopetus käyntiin suomalais-nepalilaisella yhteistyöllä 23.4.2014
"Musiikki on uusi aine Nepalin kouluissa. Tulevien musiikinopettajien koulutusta kehitetään Sibelius-Akatemian ja Nepalin musiikkikeskuksen yhteistyönä kehityspoliittisessa kulttuurihankkeessa." News from the Embassy of Finland, Kathmandu.
Musiikinopettajakoulutusta yli rajojen 29.9.2014
"Puolen sataa Nepal Music Centerin oppilasta ja opettajaa harjoittelivat laulaja, lehtori Aija Puurtisen johdolla tekstin ja rytmin variointia, ääniharjoitusten merkitystä ja lauluäänen erilaisia muodostustapoja länsimaisesta populaarimusiikista intialaiseen taidemusiikkiin. Puurtinen opasti opettajia myös laulun harjoittelun tueksi tarkoitetun uuden äänianalyysi-ohjelman käyttöön." News from the Embassy of Finland, Kathmandu.
team members:
Project leader:
- Heidi Westerlund
Post-doctoral researcher:
- Heidi Partti
Doctoral students:
- Vilma Timonen
- Danielle Treacy
Visiting teachers:
- Marja-Leena Juntunen
- Soili Perkiö
- Aija Puurtinen
- Iman Bikram Shah
- Subha Bahadur Sunam
- Rizu Tuladhar
FUNDING:
This project has received funding from:
- Ministry for Foreign Affairs of Finland
- Finnish Cultural Foundation
- Sibelius Academy, University of the Arts Helsinki
- Center for Educational Research and Academic Development in the Arts (CERADA), University of the Arts Helsinki